Orvos-páciens kommunikáció

Páciens-orvos kommunikáció

A jelenlegi egészségügyi trendek, adminisztratív és szervezeti procedúrák tömegével egyre lehetetlenebbé teszik a közvetlen orvos-beteg kapcsolatot, a direkt kommunikációt. Mindez eleve megfosztja a kapcsolatot a közvetlen gyógyító hatástól, ami pedig bizonyítottan benne van a kommunikációban.

Pedig az orvoslás hatásfokát, kutatások bizonyítják, erősen meghatározza a kapcsolat minősége. Kutatások azt is bizonyítják, hogy a társadalmi finanszírozás szintje, kevésbé van hatással a gyógyításra, mint az orvos- beteg kommunikációja, és egymás iránti bizalma.

Az, aki tud valamiről és néha alkalmazza is, az amatőr. Ha valaki ezt az ismeretet tudatosan beépíti a munkájába és alkalmazza, az a profi.

Kommunikációs tréningjeink alkalmazkodnak a programot kérő rendelő, szervezet aktuális igényeihez, úgy tartalomban, mint időtartamban.

Alapszemlélet megteremtése:

  1. Végig követjük a beavatkozás folyamatát kommunikációs szempontból, attól a pillanattól, hogy a jövőbeli páciens telefonon időpontot kér, egészen addig, míg kezelés végén távozik, beleértve az utógondozást is.
  2. Külön foglalkozunk azokkal a kommunikációs lehetőségekkel, ami a recepciós, páciens-koordinátor kollégák számára adott, és amelyek jelentősen növelik a rendelő hatékonyságát.
  3. Tudatosítjuk a páciens-elüldöző helyzeteket, kommunikációs csapdákat.
  4. Orvos-asszisztens kommunikáció szabályai és lehetőségei.
  5. A különböző személyiség típusok megismerése. Ismerjük fel pácienseink személyiség típusát és az is jó, ha a sajátunkat tudjuk. használjuk tudatosan a típushoz kötött megfelelő kommunikációt.
  6. Az asszertív kommunikáció lehetőségei.

 

Néhány példa, a célzott témák feldolgozására:

  1. A BRAND építés lehetőségei. Mi múlik a rendelő brandjének építésében, az egyes munkatársakon.
  2. Kommunikációs helyzetek gyakorlása. Különböző szituációk jó megoldásainak gyakorlati elemzése és tudatosítása.
  3. Rendelőn (szervezeten) belüli konfliktusok mediációja, a konfliktusok megbeszélése.
  4. A hatékonyság felelőssége. Mit jelent a team elkötelezettsége és felelősség vállalása.
  5. Megújulás. A rutin megszokottá teszi a munkát. Van lehetőség a pozitív energiák újra teremtéséhez.
  6. A burn-out (kiégés) tünetei és elkerülése. Vigyázzunk egymásra!