Tematika

Tapasztalatunk szerint a fejlődésre, növekedésre nyitott edzők megfogalmazzák azt a hiányt, ami a tudásukban a pszichológiai, mentális módszerek ismerete terén van. Munkánk közben azt észleljük, hogy a szakmailag, technikailag kiválóan képzett edzők is nagyon kevés hasznosítható, gyakorlati ismerettel rendelkeznek ezen a területen.

Magyarországon kevés a sportban is járatos pszichológus, mentál-tréner.  De, ahol van rá mód, hogy a sportolókkal ilyen szakember is dolgozzon, kiszámolható, hogy milyen kevés ideje jut egy adott sportolóra, vagy edzőre. Hiszünk abban, hogy ha az edzők ezen a területen konkrét, praktikus tudást szereznének, akkor ez a pozitív változás nagy felületen jelentkezne és akár tömeges lenne.

Hiszünk abban, hogy a sportban hatalmas tőkét jelent(ene) a mentális tartalékok bevonása.

A képzés interaktív, rugalmasan tervezhető abból a szempontból, hogy akár 1-1 kiragadott téma is feldolgozható, ám igazi változás akkor várható, ha a témák egymásra épülnek, és az edzők megtapasztalják a folyamatot, megszerzik azt a komplex és gyakorlati tudást, amit aztán bátran hasznosíthatnak a munkájukban.

Néhány kulcsfontosságú téma, aminek megismerése elősegítheti ezt a pozitív változást:

  • Sikerkereső és kudarckerülő személyiség. A személyes stratégia felismerése és az adott típusnak megfelelő kommunikáció használatának tudatosítása.
  • A személyiségtípusok megismerése. Miről ismerhető fel, hogy akivel dolgozik az edző, milyen típusba tartozik, és a személyiségtípushoz tartozó hatékony kommunikáció tudatosítása.
  • Önismeret, önbecsülés, teljesítmény. A változás lehetősége. Mindez az edző- sportoló-csapat vonatkozásában.
  • A szülők indokai, néhány szülőtípus. Szülő- edző kapcsolat tudatos irányítása, a kapcsolat konfliktusainak megfelelő kezelése.
  • A siker és a kudarc feldolgozása. Csapda vagy fejlődési lehetőség?
  • A relaxációs és imaginációs módszerek hatása, működése. A folyamat megismerése és gyakorlása.
  • A célok szerepe. A célok jelentősége, kitűzésének és megvalósításának hatékony folyamata.

A képzés programszerű megvalósítása is elképzelhető, akár több módon is. Lehetséges regionális központokban, képzéssorozat formájában, de a központi szervezés is hatékony lehet. Természetesen az edzők számára jelentősen vonzóbb, ha a részvétel képzési kreditpontokkal jár, ennek lehetőségeiről nyilván egy-egy sportszövetség önmaga dönt.